Historia pozycjonowania
Pozycjonowanie to stosunkowo młoda gałąź informatyki. Pojawiła się wówczas, kiedy zaczęto dostrzegać marketingową moc wyszukiwarek. Wtedy to informatycy starali się, aby ich strony zaczęły w wyszukiwarkach pojawiać się na możliwie najwyższej pozycji. Na samym początku wprowadzania pozycjonowania praca ta nie była zbytnio skomplikowana. Wynikało to z faktu, iż internet nie był jeszcze tak przepełniony informacjami jak to jest obecnie. Dużo łatwiej było zatem dobrać odpowiednie frazy i słowa klucze.
Problemy zaczęły pojawiać się, kiedy coraz więcej kwestii zaczęto przenosić właśnie do internetu. Na rozwój pozycjonowania wpłynęły jednak nie tylko zmiany w samym internecie i treściach stron, ale także ewolucja wyszukiwarek. Pracowały one na zupełnie innych algorytmach i wykorzystywały coraz to nowsze metody analizy. Informatycy swoje działania musli zatem dostosowywać do wciąż zmieniających się zasad działania wyszukiwarek. Terminu pozycjonowanie po raz pierwszy użyto w 2002 roku. Od tamtego czasu z roku na rok SEO staje się coraz potężniejsza branżą.