Aby móc wykonywać swoje obowiązki, pracownik biurowy musi posiadać odpowiednią przestrzeń pracy. Wiąże się to z normami BHP, które określają podstawowe miejsce wykonywanych czynności.
Miejsce pracy musi zapewniać bezpieczeństwo i higieniczne warunki. Ponad to, pracownikowi powinien zostać przydzielony odpowiedni fragment pomieszczenia.
Jest to dokładnie co najmniej 13 metrów sześciennych całości oraz co najmniej 2 metry kwadratowe wolnego podłoża. Regulowana jest także wysokość takiego pomieszczenia, która wynosi 3 metry.
Miejsce pracy musi być także odpowiednio oświetlone światłem dziennym oraz elektrycznym. Temperatura w pomieszczeniu nie może być niższa niż 18 stopni Celsjusza i musi znajdować się w niej odpowiednia wentylacja lub klimatyzacja.
Aby zniwelować nadmierne promienie słoneczne padające na stanowisko pracy, okna powinny być wyposażone w urządzenia do tego przeznaczone.Odpowiednia przestrzeń pracy dla pracownika biurowa jest jedną z najważniejszych rzeczy.
Wpływa ona nie tylko na jego samopoczucie, ale także efektywność wykonywanych czynności.