Podstawowym zadaniem pracownika biurowego jest zajmowanie się informacjami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. To one będą budować funkcjonalność firmy. W przypadku drugiego wariantu, możemy spotkać się z czymś, co nazywamy obiegiem pisma w biurze.Obiegiem pisma nazywamy cały proces, który towarzyszy informacji zewnętrznej. Dzielimy go na trzy fazy.
Pierwszą z nich jest przyjęcie pisma. Druga część, najbardziej wymagająca, to załatwienie kwestii zawartej w dostarczonej informacji. Pismo w trakcie tej fazy może przejść przez kilka punktów zatrzymań, do których zaliczamy między innymi wymaganie podpisu pracownika, czy przejrzenie informacji oraz zgoda na realizowanie danej czynności przez kogoś wyższej rangi w naszym biurze. Ostatnią częścią jest wysłanie odpowiedzi, co kończy obieg pisma.W trakcie pracy biurowej najczęściej będziemy mieli do czynienia z załatwianiem spraw, które będą informacjami zewnętrznymi.
Ich wykonanie będzie istotne, gdyż mogą mocno wpłynąć na dalsze funkcjonowanie naszego biura.